Psykologi...och grisar

Har suttit och kämpat med en och samma psykologi-uppgift nu i nästan två timmar utan att komma nån vart så nu tar jag en paus för att göra nånting roligare.

Har varit så skönt att bara va hemma och ta det lungt en helg för första gången på länge. En riktig myshelg tycker jag vi har haft.

Igår blev det filmkväll sen la vi oss med datorn i sängen och kollade på roliga You-Tube-klipp. Bland annat detta på den underbara Köpingprofilen Tobbe.

Idag promenerade jag och Viggo hem till min syster och hennes familj för att träffa min brorsdotter Molly som va där och hälsade på.
Mamma mötte oss på vägen och när vi fick syn på henne fick jag för mig att jag skulle vara lite rolig och knuffa vagnen till mamma, dessvärre lutade vägen så mycket att han höll på att fara ner i diket innan varken jag eller mamma han ikapp vagnen...mamma hann precis rädda honom i sista sekund som tur va för det va inget litet dike heller. schysst morsa man är va?!

Viggo tyckte det va jättekul att få komma och leka lite med sina kusiner som vanligt. Han blir helt salig i deras sällskap.
Vi fikade smulpaj och latte och barnen fick glass.
Blev så klart stora protester från lilleman när det va dags att bege oss hem igen, vi fick skjuts av Johanna och Viggo somnade nästa av utmattning i bilen.
Fick roa honom med vatten-lek i diskhon när vi kom hem medans jag lagade mat.

Så fort Ozzy kom hem från garaget passade jag på att plugga medans han och Viggo busade i soffan...helt plötsligt blev det väldigt tyst. Va nog inte bara den lille som var trött för där låg båda och snusade för fullt. Viggo har jag burit in men Ozzy får jag knuffa liv i snart så han kan förflytta sig till sängen han me.

Nu ska jag återgå till mina väääldigt spännande och intressanta psykologistudier  (försöker bara peppa mig själv ju...) Hua...

Spännande sagostund med farbror-Kisse

            

Trötta grabbar (och eftersom Ozzy inte vill visa sig på bild på min blogg så får han förvandlas till gris istället, snyggt va?!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vill han hellre visa sig som en gris???

2009-02-15 @ 23:18:20
Postat av: Syster

Hoppas att det gick bra med inlämningen sen :).



Det var mysigt att hänga med dig gumman!

2009-02-16 @ 13:15:08
Postat av: aE

2009-02-16 @ 19:19:41
Postat av: aE

2009-02-16 @ 19:19:42
Postat av: sara

Hej, det är jag som har lagt alla konstiga kommentarer...

2009-02-16 @ 19:20:47
Postat av: Aida

Va fin din blogg e nu, och jätte rolig att läsa. Jag ser fram emot nästa inlägg. Puss på dig

2009-02-17 @ 07:00:22
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0