Snö snö snö

Det va skönt att få sova ut imorse även om det var tomt att inte ha Viggo farandes runt här hemma som han brukar på morgonen.

Jag passade på att städa lite här hemma innan vi åkte till svärmor för att träffa lilleman.
Vi blev kvar hemma hos Ingela och höll oss ute. Viggo prövade på att åka längdskidor och så gick vi till en backe i närheten och åkte lite snow-racer, supermysigt även om snön mest var blöt.
Eftersom det va kram-snö kunde jag ju inte låta bli att bygga en väldigt snygg snögubbe medans killarna hade snöbollskrig.

Viggo hann somna den korta (5 min.) bilfärden hem från farmor och fortsatte sova tills mormor och morfar kom förbi för att fika.
Nu på eftermiddan har vi bara slappat och nu har vi precis käkat. Renskav med stekt potatis, gräddsås och lingon blev det idag, riktigt vintrigt och gott!

Viggo har inte somnat ännu så jag ska göra lite välling nu och sen kolla på Erik och Mackans nya program på 6:an.

Ser fram emot den här veckan då jag faktiskt bara går i skolan måndag och tisdag! Kram på er.

       






 


Kommentarer
Postat av: Aida

åh vilken mysig dag och vad gott det lät med renskav jag borde äta det oftare jag bor ju jämtland jue. Nej nu får jag ta och skärpa mig. kram kram

2009-02-23 @ 04:26:12
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0