Jitterbuggar och oflyt...

Vissa dagar går bara inte riktigt som man vill och man möter den ena lilla motgången efter den andra, man har oflyt helt enkelt och idag har varit en sån dag för mig.
Krångel och tråkigt besked från försäkringskassan, tjafs med trotsig 3-åring, graviditetskrämpor, sambo som man knappt hunnit se skymten av senaste dagarna och annat små-tjafs som tillsammans blev oflyt som sagt.

Efter middagen fick jag nog och bestämde mig för att rycka upp mig och slappna av lite.
 Jag och Viggo tog oss till våran lilla Konsum för att handla bak-grejsimojs och tänk va så lite kan göra ett barn glad, som att få sitta i framsätet den super-korta färden till konsum och att därinne faktiskt få springa för en gång skull och att få köpa godis till sin kusin (inte ens till sig själv). Jag borde nog lära mig ett och annat av den lille mannen ju! Bryta lite på "reglerna" ibland och inte vara så hård mot mig själv alla gånger, allt behöver inte vara i sin ordning jämt och att uppskatta små vardagssaker!

Viggo har varit uppe tills nu eftersom han fick göra egna blåa bil-kakor. Dom ser inte så jättesmakliga ut kanske men han tyckte det var jättekul och både tryckte ut dom och pärlsockrade själv!

Själv gjorde jag Jitter-Buggare. Fick syn på sånna i en av mammas tidningar och kom att tänka på min söta mormor som ofta gjorde sånna. Har svårt att tänka mig att dom blir lika goda som hennes men nostalgi blir det i alla fall!

Nu är jag i v. 38 och det närmar sig med stormsteg (tack och lov)=)

Så här står det om denna vecka:

Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång. Vikt 3 200 gram.

Ville pröva mammas glasögon...












Kommentarer
Postat av: jennie

åhhh ge mig receptet på de blå kakorna! Elliot skulle älska det! fan va bra fantasi du har:)

2010-03-17 @ 06:11:54
Postat av: Johanna

Fan vad du är bra syrran!!! Bara du kan komma på att baka blå bilkakor!

Du ska se att allt löser sig snart.

Puss

2010-03-17 @ 07:18:07
URL: http://vardagarochfredagsmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0