Alla måsten har jag lagt på hyllan...

...åtminstånde idag och allt känns toppen!

Det ända vettiga och mest ambitiösa jag gjort idag är att jag har satt på en tvättmaskin och bäddat sängarna. Annars har dagen gått i lathetens tecken och jag måste säga att det känns helt underbart. Jag brukar aldrig kunna släppa allt och strunta i allt som jag ser behövs göras men det har jag lyckats med idag.

Började dagen med sovmorgon då O skulle ha min bil på jobbet och kunde därmed lämna Viggo. Vilma sover lite halvdant på nätterna eller är framför allt väldigt svår att få att somna just då när man själv vill gå och lägga sig. Hon har magknip och så stackarn, vill bara sova uppe på mig.
Hursomhelst så låg vi kvar i sängen till halv 11 innan vi båda tyckte de var dags att ta sig upp och ut i den underbara solen som sken in mellan persiennerna.

Jag passade på att äta frukosten ute på framsidan där solen verkligen gassar på och sen tog vi en långpromenad efter att jag tankat lillan med mat också.
När jag promenerar här ute blir jag så glad att vi flyttade hit trots att jag var lite tveksam innan och tyckte de kändes lite sisådär under vintern. Nu trivs jag jättebra och tycker det är så mysigt att bo här ute på riktiga landet:)

O ringde precis när jag nästan var hemma igen på min promenad så jag vände och gick och mötte honom borta på grillen så åt vi lunch ihop och nu har jag precis flyttat mig med solen från framsidan till baksidan och uterummet och väntar på att Vilma ska vakna hungrig efter hennes tre timmars-tupplur.

Sen när killarna kommer hem ska vi åka till mina föräldrar och fira pappa som fyllde år igår.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0