Snart sommarlov...för en stund..

Börjar äntligen känna att terminen börjar nå mot sitt slut, nu återstår bara en sista examination i medecin på måndag och idag hade jag betygsgenomgång med min engelska och mattelärare. Nationella proven förra veckan gick helt klart över förväntan och min mattelärare tyckte jag skulle fortsätta med både matte B och C. Oj vad jag skryter!Men lite stolt måste man ju få vara nån gång!

Gårdagen blev något turbulent. Jag hade tänkt att ägna hela dan till pluggande och satt hemma hos en klasskompis och va flitig när dagis plötsligt ringde och sa att jag skulle skynda mig att komma för Viggo hade ramlat och slagit i bakhuvudet och ryggen och att vi borde åka till vårdcentralen och kolla upp de. Det va bara för mig att kasta mig på cykeln och trampa gärnet, hann ju stressa upp mig som tusan på vägen men när jag väl kom fram låg han lugnt och sov i frökens famn. Vi fick låna en vagn (med punka på varje hjul) och promenerade till VC och väl där vaknade han och var hur pigg och glad som helst och efter lite undersökning visade sig allt vara precis som det ska med mitt hjärtegull.

Vi åkte hem och jag fick för mig att åka till Barkarby och fixa några grejor som jag inte trodde jag skulle hinna med nån annan dag den här veckan men när vi kommer ut till bilen har nåt j''la arsel snott min reg-plåt och varit på mitt lås. Morr!!!
Klockan hade hunnit bli aldelles för mycket och det hela slutade med att vi inte hann iväg eftersom vi skulle iväg till Ozzys mamma också.

Jag åkte till Kista istället på kvällen, hade bara 1,5 h på mig innan dom stängde så jag hann inte fixa allt jag skulle men det va faktiskt ganska skönt att gå där helt själv efter min lagom turbulenta dag.

Den här dagen har varit mycket lugnare. Viggo och jag har haft de mysigt inne efter dagis, lagt pussel, tänt ljus och fikat nybakad rabarberpaj.

Han, den lilla busråttan satt och ritade medans jag gjorde mat varpå han plötsligt säger: "Titta mamma, jag har himkat". Blå tuschpenna på och i munnen och några vackra streck på kinderna och pannan. 
Borde kanske bli arg men jag kunde faktiskt inte...orkade inte heller för den delen=)



Han själv va mycket stolt över sitt verk och stod länge framför spegeln och studerade sig själv med ett stolt smile.




 


Kommentarer
Postat av: sara

haha snygg sminkning!!

2009-06-03 @ 08:26:42
Postat av: Aida

jag kommer till sthlm snart men jag har inga nummer för min mobil e på service, jag tappade den i toaletten. Kan du sms:a eller ringa mig så kan vi ses nåt? puuusss

2009-06-08 @ 02:11:54
URL: http://aidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0