Monday...

Va segt det va att komma ur sängen imorse, ställde om klockan en kvart men sen va jag tyvärr tvungen att ta mig upp. Ozzy va ännu tröttare, han sa hundra gånger att han skulle gå upp men låg kvar en timme. Det måste bero på omställningen av klockan antar jag.

Va iallafall skönt att inte behöva stressa iväg. Åkte med Oscar och han släppte mig vid läkarmottagningen efter vi lämnat Viggo, som tyckte vi åkte till dagis så sent att han till slut själv gick och hämta sina skor och sa att han ville åka.

Mamma hämtade Viggo eftersom hon ändå skulle hämta min systers barn så jag stannade kvar i skolan under eftermiddagen.
Det är mycket bättre för mig att plugga där och jag får massor gjort istället för när jag åker hem och ser tusen andra saker som behöver göras. Sängar som ska bäddas, tvätt som ska vikas, disk som ska in i maskinen osv. Inte heller nån översocial och sällskapssjuk sambo som kan störa.

Ozzy skulle åka och meka med min cross som står i hans mammas garage så jag följde med och fick plugghjälp av hans mamma eftersom hon kan allt om läkemedel, som jag har uppdrag om just nu. Toppen med lite extra hjälp ju!

Sen hämtade vi lill-fjärten som blivit så kaxig på sista tiden. Svär och spottar och skäller! Vad har hänt med min lilla mesiga bebis som sa att allt va "läkkit" och för bara en månad sen va rädd för nåt så ofarligt som ludd?
Kanske är uppfostran det är fel på?! Eller dåliga humörs-gener från både mig och Ozzy!? Vem vet!

Nu ska jag slänga in lite tvätt och sen släpa med mig min sovande soffpotatis ner i sängen!Natti!!

Det var en gång en liten bebis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0