Helgen som gått..

Orkade aldrig skriva igår eftersom vi var borta hela dan.
Hade det jättetrevligt både på Hectors kalas och på middagen hos Malin och Martin.

Hector och Viggo sket ikapp med varandra för inom loppet av en och en halv timme hade båda bajsat tre gånger...va var det för tårta egentligen;)
Viggo fick hjälpa Hector att blåsa ut 1års ljuset, så snäll Heccis som delar med sig av sitt kalasande!
Han som vanligtvis har en massa ljud för sig var nog mest tyst och chockad av allt rabalder, men han kom ikapp på slutet sötisen.

Sen bar det som sagt av till M&M för en god middag med kött och potatisgratäng och frozen cheesecake efteråt. Va så länge sen jag åt kött och potatisgratäng så det va riktigt smarrigt!
Viggo är verkligen betuttad i Malin, vilket han iochförsig talat om för oss för länge sen, men han är riktigt flirtig och kärleksfull mot Malin...nästan så att Martin borde bli orolig!
Han somna gott framför "Surfs up" i deras säng efter maten, medans vi andra kollade melodifestivalen...Sen bar det av hem efter det (tråkig som jag var, och halvt hispig). Viggo sov som en klubbad säl både till och från bilen, likaså Ozzy somnade direkt i soffan när vi kom hem medans jag låg vaken till halv fyra, hua...och nu dröjer det ända tills fredag till jag får sovmorgon igen.

1-åringen! 

  
Trevligt trevligt!

Jag bestämde mig för att strunta i kläd-partyt idag och i stället följde jag och Viggo med mina föräldrar till min bror och hans familj. Dom har precis köpt ett hus i Huddinge som dom fick tillträde till i fredags så vi hjälpte dom att köra dit lite småsaker och åkte dit och tittade hur det såg ut och fikade lite. Va jättemysigt hus och Viggo hade så kul när han fick leka med sin kusin Emil som är precis 1 år äldre, båda gillar exakt samma leksaker och är lika förtjusta i Rorri och Blixten!

På hemvägen åkte vi och storhandlade på City gross, så skönt med fullt matförråd och för en gång skull köpte jag inte en enda snask-bit, det va svårt...och frestande, jag som brukar bunkra upp med ett lass med både kakor, godis och snacks vid varje storhandling...och choklad, shit nu blev jag sugen...Hur fan ska det här gå! Jag som har bestämt mig för att snask-Märta ska säga upp sig, jaja vi får väl se!

Klantig va jag idag också, hade bokat tvätt-tid vid 19 idag och sorterat upp allt i Ikea-säckarna, så skickar jag iväg Ozzy till tvättstugan, varpå han ringer tillbaka till mig och säger att den 29 minsann inte finns i februari...så jäkla typiskt!!
Blev inte så upprörd som jag annars skulle blivit för min bror ska sälja deras tvättmaskin och torktumlare från nya huset till oss eftersom dom köpt precis innan. Så jäkla bra, maskinerna är bara nåt år gamla och vi köper båda för 1500, perfekt ju!!
Så snart slipper jag missade tvätt-tider, spring med tunga jävla IKEA-säckar och kärringar som snor mina tvätt-tider...lovely det ska bli!

Nu har jag väl säkert skrivit så långt så ingen längre orkar läsa om mitt sååå spännande liv så nu får jag nog sätta ögonen i min lite mer spännande mattebok istället! Ajöken!

 
♥Krakel spektakel kusin vitamin...♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0