Rent hus...

Så va även denna helg snart slut...

Har varit så skönt att inte ha nånting planerat och bara ta dagen som den kommer.
Igår skulle vi gå på klädbytardan nere i centrum men jag lyckades såklart ta fel på tiden så vi kom en timme innan dom öppnade och där stod typ 20 mammor (som sagt, 1 timme innan öppning!!) och köade med IKEA-kassar som dom ville vara först att fylla med urtvättade fynd.

Eftersom jag hade en stor vision om att jag skulle fynda en fin polarn & pyret-jacka till Viggo bestämde vi oss (till Viggos stora lycka) att gå till bibblan medans vi väntade. Ozzy och jag bläddrade i tidningar medans Viggo lekte och busade!

Blev inte alls som jag tänkt med polarn-jackan utan vi gick tomhänta därifrån...visserligen tack vare att Ozzy lyckades stoppa mig från ett par noppriga köp.

Vi dealade, jag och Ozzy, att om jag följde med honom till en MC-affär (han är ju helt såld på sånt nu och pratar inte om annat) så skulle jag få macka från Bönor & Bakat till lunch. Bra deal tyckte jag!!
Sen stannade vi hos Ozzys pappa som bjöd på pannkakor och glass och efter att Viggo kollat på "Långben"-filmen åkte vi till den omtalade MC-butiken (som jag faktiskt egentligen gått med på även om Oscar inte mutat mig=)).
Viggo tyckte nog att han hamnat i himmelriket där bland alla moppar, crossar och motorcyklar.

När vi kom hem städade vi ur förrådet och gjorde pizza.

Och idag fortsatte vi i städartagen och storstädade hela lägenheten tillsammans. Har till och med städat och rensat ur min garderob.
Sara var här och roade Viggo  i parken medans jag dammsög och skurade golven och sen gick vi en kort promenad och handlade lite fika. Viggo somnade på vägen hem och blev helt förtvivlad när han vaknade och hans Sara inte va kvar och sen förtvivlad igen när han fick höra att pappa också hade åkt. Mamma duger visst inte längre!?
Bjöd hem mina föräldrar på middag för att gottgöra honom!

Imorn ska jag till läkarn och kolla mitt blodsocker som var dåligt för typ nåt år sen och jag skulle följt upp för ganka lång tid sen men glömt. Sen, eftersom mamma ska hämta Viggo, tänkte jag passa på att sitta kvar i skolan hela eflermiddan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0