Min prinsessa är här...

Nu har hon äntligen kommit, min älskling...

Fredag morgon kl. 4 vaknade jag av första värken, började klocka direkt och det visade sig vara ganska regelbundet redan från början, när det klockan närmade sig 6 tyckte Oscar det var dags att ringa förlossningen så vi skulle slippa åka i morgonrusningen och ringa efter mamma som skulle komma och ta hand om Viggo. Jag tyckte det kändes lite väl tidigt eftersom jag haft värkar så kort tid men gav med mig ganska snabbt. På vägen in var det 6 min. mellan värkarna och direkt när vi skrevs in vid 7 var det helt plötsligt 2-3 minuter i mellan. Jag som sagt i bilen "Fan ta dom om dom skickar hem mig igen".
Efter CTG kopplats kollade dom hur mycket jag öppnats och då sa jag också att jag inte trodde jag skulle ha öppnats nästan nånting, tji fick jag...8-9 cm. redan!
Barnmorskan sa att jag snabbt måste bestämma mig om jag ville ha epiduralen som jag skrivit i mina papper att jag ville ha, för i sånna fall var det bråttom, jag bestämde mig för att låta bli och hon erbjöd mig lustgas men jag är alldeles för rädd att må illa så jag våga inte pröva den. Där efter togs det hål på hinnorna och kl. 8.40 var det dags att krysta. 16 minuter senare fångade jag upp en kladdig, långhårig och alldeles perfekt liten tjej i min famn.

Igår kom vi hem och nu ligger hon här brevid mätt och belåten och sover sött!
Storebror är så stolt och så omtänksam, sjunger sånger, stoppar om och klappar på henne. Det första han ville göra när han kom och mötte oss på BB var att ge lillasyster en puss på foten=)


49 cm lång, 3290 g.
100% kärlek!


Kommentarer
Postat av: natzZzyy

åå sofia, va mysigt!! Blir såå glad av att läsa!! åå vilken sötnos ni fått! ring när du orkar vännen. Puss

2010-04-11 @ 22:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0