Stackars liten...

Har haft lite stressigt och jobbigt ett par dar nu och tänker tillåta mig själv att vara lite gnällig i detta inlägg trots att jag vet att det finns hur många som helst där ute som har det hundra gånger värre än mig.

Under hela min graviditet och även innan dess har det oftast varit O som lämnat på dagis, så det här med stressiga mornar har jag lyckats undkomma ganska bra tills nu.
Sen O började jobba igen efter sina 10 pappa-dagar med Vilma, har han helt plötsligt bara kunnat lämna en gång då hans arbetstider på hans märkliga jobb helt plötsligt för första gången nånsin blivit ganska normala och nu får jag känna på det där med att stressa iväg med två ungar och allt som ska hinnas med för att hinna till dagis i tid. Anledningen till att jag tycker detta är jobbigt är väl för jag bara inte vant mig ännu men.. Först ska det ammas, göras frukost, borstas tänder, byta blöja och sen precis när alla står klara i hallen då är det såklart nån som är hungrig och vill ammas igen eller som har bajsat, eller nån annan som absolut ska göra 100 andra saker innan dagis, eller ha med 100 saker till dagis=)
Dessutom så har lilla Vilma dom senaste dygnen sovit jättedåligt på nätterna vilket betyder att jag såklart också får vara vaken på nätterna och just den här stressperioden på morgonen sover hon såklart som bäst så man får väcka henne och egentligen själv skulle kunnat passa på att sova.

Att ha Viggo hemma för att åtminstonde själv få ligga kvar lite längre under täcket känns inte som ett alternativ då han såklart har så mycket roligare tillsammans med kompisarna på dagis.

Nu har jag definitivt tyckt synd om mig själv färdigt och det är ju faktiskt inte alls mig det är synd om idag utan det är min lilla bebis som på något sätt lyckats bli förkyld, stackarn! Hon snörvlar, hostar och nyser vilket gör det lite svårt att äta och sova...hon har senaste nätterna snarkat värre än sin far.
Vi har varit hos distriktsköterskan och ska strax bege oss till vårdcentralen där en doktor ska titta på henne för säkerhets skull. Lilla prinsessan, hoppas det bara är en vanlig förkylning som snabbt går över. Tycker inte om att se mina barn må minsta lilla dåligt, får ont i mamma-hjärtat.

Nu råder totalt kaos här hemma också då lillan velat vara i famnen hela tiden, allt stök, disk och tvätt får vänta även om det kliar i fingrarna på mig.


♥♥♥



Mina tre hjärtan!


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Gumman då! Klart man får klaga lite. Synd att du inte kunde komma hem hit så att jag fick ta hand om dig och Vilma. Nästa vecka är jag ledig torsdag och fredag så då kommer jag och pysslar om dig och kidsen!

Puss

2010-05-05 @ 19:25:34
URL: http://vardagarochfredagsmys.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad seg jag är, men grattis till den nya lilla! :O

2010-05-06 @ 19:21:46
URL: http://darkshiira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0