Medvind och motvind....

Jaha, då stod man åtminstånde med ena foten tillbaka i verkligeheten och jobbets värld igen. Jobbade mitt första pass idag och det gick riktigt bra även om det är mycket rutiner man ska lära sig på ett helt nytt ställe. Är dock så glad att jag valde att börja här ute istället så jag bara har 5 min resväg!

Den här veckan startade ju fint...har tjatat på O om vinterdäck till bilen i flera dar utan resultat och vad händer...jo, man får såklart punka på bilen! Barnen var med och medans jag prata med O och det pyser luft ur däcket utbrister Viggo: "Jag får paniiiiiiiik".

Jaha, vad har mer hänt...lite oflyt verkar det iallafall vara denna vecka för Vilma har inte sovit bra alls senaste veckan vilket visade sig inte alls vara konstigt för när jag tog henne till läkarn igår så hade hon ju fått öroninflammation...IGEN...andra gången på en månad, så nu blev det pencellin igen.

 

Idag har jag jobbat min första dag på hemmet. Det känndes lite oroande  och nervöst innan, dels att lämna en sjuk Vilma (hon har blivit värsta mammagrisen)i flera timmar sen att komma till en helt ny arbetsplats men det gick bra både för mig och med lillan.
Hon har tom. sovit sen kl.18 och sover ännu nu...Senaste nätterna har hon vaknat varje halv-timme, så antingen har pencellinet börjat värka redan eller  så är hennes pappa mycket bättre på att få henne att sova.

Imorn är det dags för jobb igen...saknar redan Viggo för honom ser jag knappt skymten av dessa dar, träffar honom en stund på morgon sen börjar jag jobba innan han kommer från dagis. Men till helgen får vi mysa ordentligt!
Nu blir det sängen för min del, hoppas på mer sömn än tidigare nätter!


Tok-Frans & Lill-Märta!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Tänk på att lilla Vilma kanske blir lite sen med språket om hon har öroninflammation mycket. :) Inget konstigt, med tanke på att det kan vara svårt att höra med öroninflammation, men bara så ni inte blir oroliga. :)



Riktigt kul att se vad tiden går alldeles för fort. :D

2010-10-28 @ 00:42:55
URL: http://darkshiira.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker du är jätteduktig som jobbar redan! Du måste ringa och berätta vem du jobbade med och hur det gick :)



Stackars lilla Vilma med öroninflammation igen, hoppas hon blir frisk snabbt! Så vi kan ses snart. Då skulle jag bli glad om jag fick träffa Viggo också!!



Puss och kram

2010-10-28 @ 08:36:32
Postat av: Storasyster

Jag är verkligen stolt över dig som jobbar och sliter! Tänkte att Vilma och Viggo ska komma på pyjamasparty hos moster någon helg så att deras fina, hard-working mamma ska få sova ut!

2010-10-28 @ 10:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0