Busigt barn och nybakade bullar...

Snacka om att det märks att en viss liten man varit hemma en hel vecka nu och börjar tröttna rejält.

Dagen började bra med bullbak där till och med lilleman va med och kavlade och gjorde några egen designade bullar men sen efter bull-svensson-myset tog lilla djävulen plats i den söta pojkens kropp och han var inte alls så trevlig som han såg ut helt plötsligt. Sen dess har det varit ett par timmar av trots, bråk, fula ord och matvägran. Och jag är nu "faktist inte längre min bästa kompis". Ajdå!?

Nu har lilla djävulen fått hålla sig inne på sitt rum en stund för att åter förvandlas till den lilla snälla pojken igen så om en stund får vi nog ta oss ut i solen för att samla lite positiv energi och ta nya tag tillsammans.
Vi är ju båda iaf. äntligen näst intill friska och krya nu och jag hoppas, hoppas, hoppas att vi kommer få förbli det fram till och med när lillasyster kommer.



På tal om bullar i ugnen...
Var hos barnmorskan på kontroll igår och allt ser så fint ut och den lilla är fixerad nu och redo att komma ut (om jag får bestämma). Alla mått såg bra ut, bara mitt blodtryck som var lite högt men det brukade det tydligen vara så här på slutet. Vi gick också igenom lite om den kommande förlossningen och jag sa att jag nog skulle köra på med epiduralen även den här gången och att jag absolut inte heller denna gång vill prova den skrämmande lustgasen men eftersom Viggo föddes bara 1,5 timme efter jag fått EDA sa hon att det den här gången mycket väl kan bli så att jag inte hinner få nån dpidural alls och att jag då borde tänka om kanske ang lustgasen. Hrm, jaja..jag får se om jag vågar...får ta det som det kommer!
Håller på att längta ihjäl mig och har en hel del förvärkar. Varje gång får jag förhoppningar om att det ska va på riktigt så när det väl är dags kommer jag väl istället tro att det inte alls är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0