Fredaaagsmys...

Ja, är det fredagsmys eller vad att vakna upp i detta vinterland. Kanske inte lika kul för dom som har bråttom till dagis eller jobb på morgonen men här hemma hade vi inga planer alls så jag väljer att tycka det va mys!

Igår kom Oscar hem tidigt så jag tog cykeln till dagis själv för att hämta Viggo men han var inte alls sugen på att följa med mig hem utan ville istället hem med kompisen Hugo. Och där stannade han ända tills kvällen då vi åkte iväg hem till svärmor för att styla hennes hus inför en fotografering.

Idag har vi som sagt bara tagit det lugnt hitills. Jag vägrar ut och köra bil så länge det ligger snö på vägarna. Det blev en promenad istället och vi stannade på konsum och köpte lite ingredienser för bakning, tycker de passar bra en dag som denna. Ska försöka på att svänga lite på det vanliga cheesecake-receptet jag har genom att lägga till kakao, vit choklad och blåbär. Vi får se hur de går! Muffins & chokladbollar blir det nog också så Viggo får vara med.

Skulle vilja köra värsta rensningen här hemma, så att allt känns rent, snyggt och iordning inför vintern både ute och inne. Har ju visserligen påbörjat det hela igår genom att ta ner alla gamla kläder och sortera detta, vad som kan sparas, slängas, säljas. Har redan lagt ut lite på Tradera, får se om nån nappar!

Tror dock inte det blir av med någon rensning för imorn står det egentid på schemat. O och jag ska lämna barnen hos mamma och gå ut och äta och på bio. Viggo ska sova kvar men mammagrisen är det ingen som vågar spendera natten med än så länge:P Själv tycker jag såklart det vore toppen att få sova en hel natt, då kanske man skulle börja känna sig som en människa igen!?

Nu ska jag sätta fart med bakningen!Mors!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0