tillbaka i vardagen

Idag var Oscars första dag tillbaka på jobbet efter hans pappa-dagar han haft hemma med oss. Så imorse var det bara för mig och Vilma att stiga ur sängen när storebror vakna och åka och lämna honom hos kompisarna på dagis.
Gick mycket smidigare än jag räknat med som tur va!

Imorse när vi kom ner i köket möttes vi av det allra vidrigaste, myrinvasion...fy så vidrigt det är, fick bli frukost i vardagsrummet till Viggos lycka! Så efter dagislämningen satte jag igång med bekämpningen. Tokstädade varenda liten vrå av köket och letade rätt på vart myrorna kommit in och hällde myrr längst med yttergaveln på löksväggen och tack och lov är alla snuskmyror nästan helt borta redan.

Är så glad att allt flyter på och funkar så bra med lillan hitills. I fredags var vi på BVC och hon har gått upp 450 g. och vuxit 3 cm redan...det går ju så fort!Ska verkligen ta till vara på varje dag den här gången och inte stressa på som jag gjorde med Viggo, gav mat på 4 mån dan, kryp och gå-tränade honom osv,  allt går ju så fort ändå första året och helt plötsligt är dom stora med en egen vilja!=)

Nu sitter jag framför TVn och väntar på att Oscar ska komma hem från träningen. Har Viggo sovandes här brevid mig i soffan och Vilma sovandes i min famn...älskar mina ungar...och Viggo sa imorse att han älskar sin lillasyster♥


Kommentarer
Postat av: sara

Oj va stor Viggo ser ut =) Jag saknar er <3

2010-04-27 @ 21:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0