En liten uppdatering sen sist..

Nu har sommaren börjat på allvar eftersom Oscar har semester

Kan dock inte påstå att det finns särskilt mycket att uppdatera er om trots allt men...

Jag tar det från fel håll, det är ju lite enklare att minnas då..
(det bästa kommer sist)

Igår var Malin och Martin här och käkade med oss. Hade inte träffats på länge så det va supertrevligt att träffa dom...och på tal om super så lyckades Oscar dricka ganska mycket alkohol och kände sig såå trevlig enligt han själv men ganska mycket mindre trevlig enligt mig.
Jag gick och la mig vid tolv (vilket är ganska sent för denna natt-ammande småbarnsmamma), hade skitsvårt att somna och när jag äntligen gjort det så väcks jag av min vin-osande sambo som tycker det är skittrist att vara vaken själv, tack för den! Ännu svårare att somna om igen nu och nästa gång jag väcks (bortsett från en amning av lillan) är det Viggo som har näsblod överallt. Upp och torka! Pigg man är idag...

I förrgår skrapade Oscars mormor Triss i morgonsoffan på TV4 och efter det mötte vi upp henne och lite andra släktingar på Fjäderholmarna där vi åt god mat och promenerade runt den mysiga ön.
Viggo tyckte båtresan dit var det roligaste han gjort på länge och när vi passerade Grönan påstod han sig våga åka alla attraktioner han såg. Får se om han är lika kaxig när vi väl är där!

Lördagen spenderade jag och barnen (trots de fina vädret) i Stinsen med mamma. Nästan hela dan var vi där och efter de så följde mamma och pappa med ut till oss där vi åt en sen men mycket god middag och promenera ner till stranden så Viggo fick testa sina simglasögon och sin vattenkanon han fått av mormor tidigare på dan.

I fredags fyllde min fina syster år så då var vi bjudna hem till henne på grillkväll (och mumsig pannacotta-efterrätt). Så trevligt så!
På tal om min fina syster så är det just det, FIN alltså som hon verkligen är. Nån gång så där om året händer det ju liksom att man typ är helt totalt slut och färdig och allt bara brister, och det råkade denna gång hända när jag var hos henne och då är hon så jäkla underbar så helt plötsligt har hon gjort ordning en solstol och dukat fram tidningar, kall dricka och en skål med vindruvor på deras ballkong.

Nu minns jag inte om det var i torsdags eller onsdags men det är skitsamma, för en kväll förra veckan i alla fall så skedde mirakel!
Viggo som varit århundrades fegis vad det gäller vatten på sin kropp blev en riktig baddare i vattnet!
Det började med att han fick en uppblåstbar vattenskoter med motor av Oscars chef och då skulle den provköras i hans pool. Viggo vägrade som alltid ens gå i vattnet för att köra skotern så Oscar lurade till slut ner han och upp på skotern som han då glatt körde omkring på i poolen.
När han sen hade varit uppe en stund står han helt plötsligt på poolstegen (han har armpuffar). jag sa att det är jättedjupt och han svara bara kaxigt att han vet de, så vi lät honom stå där och testa sig fram själv och helt plötsligt gör han det ena framsteget efter det andra, helt utan minsta uppmaning från oss, han bara ropar: "Kolla på mig då, kolla på mig då hörrni".
Tidigare har han grinat i duschen och hårtvätten har varit en kamp, han har gått i typ max en meter i sjön. Nu släppte han stegen och lät sig själv flyta utan att hålla i sig i nåt och så doppade han huvudet två gånger. Så häftigt och så stolt var jag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0