Övergiven av min son..

Snacka om att min "lilla" Viggo börjar bli en stor grabb och det är ju jättekul att se hur han utväcklas och växer och blir allt mer självständig men samtidigt så vill man att han ska fortsätta vara liten.

Han är så rastlös varje dag och vill absolut inte umgås med mig och Vilma utan tjatar om att få åka till farmor eller mormor, eller leka med kompisar. Varje dag börjar han med att fråga vad som ska hända och när jag svarar att vi ska hitta på nåt tillsammans, han, jag och Vilma, som idag då jag hade tänkt åka till bibblan som han brukar gilla, då svarar han "Åh, neeej mamma jag vill inte va med dig", tack för den liksom;)
 Det gäller verkligen att se till att hitta på mycket nu när han ska vara hemma till mitten av augusti.

Sen har han kommit in i den åldern då han har tusen frågor om allting, ganska charmigt än sålänge. "Mamma, varför är bebisar små?", "vad är kroppen gjord av?", "varför kör bilar?"...vissa saker han frågar om får en själv också att undra och verkligen tänka efter.

Idag är hans farmor iallafall ledig så om en stund ska han få åka dit medans jag åker och handlar lite sen ska resten av familjen också dit och äta smörgåstårta och fira Oscars bror som fyller år idag.

Jag har varit superambitiös igår kväll och imorse...tänkte nämligen att jag skulle ge Vilma egengjord barnmat när det blir dags för de. Kanske inte bara, men här hemma iaf. så slipper man släpa hem en massa glasburkar från affären som både blir tungt och tar plats. Kommer ihåg med Viggo att vi typ hade hela skafferiet fullt. Man kan ju ha med sig burkar när man äter borta men här hemma är det ju enkelt att bara plocka fram färiggjord mat ur frysen och använda.
Så som sagt mixade jag egna pureér och frös in i istärnings-block. Det va faktiskt riktigt kul och nu finns det färdigt i frysen för flera veckor när lillan är redo att börja. Gjorde tre olika smaker, morot, broccoli och majs. Vilka delikatesser va?!=)

Nu ska jag göra i ordning barnen och fara...så slipper jag få samma fråga för femtioelfte gången..."När ska vi åka till farmor?"


Mammas frågvise knaspelle♥


Kommentarer
Postat av: sara

Ja du har verkligen stora killen nu! Jag trodde han skoja lite med mig när han berättade att han skulle fira farbror johan som fyller år imorn men han har full koll alltså! Han såg ju så lurig ut :)

2010-06-18 @ 13:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0