Kalas....och uppskattning

Jaha då var man plötsligt närmare 30 än tjugo...attans jag som inbillar mig att jag fortfarande är 18...de får jag nog lägg ner nu.

Vädret under min födelsedag va inget som stått på önskelistan direkt...jag lovar. Vilma var först ut att uppvakta mig, redan vid 01 tyckte hon vi skulle börja fira och hennes uppvaktande höll på ända till klockan 04.30, party party!
Sen vart det desto trevligare, då mina favvokillar väckte mig med sång, nybakade scones och blommor innan dom stack iväg på jobb och dagis!
Mamma och jag skulle åkt iväg och fikat och myst lite på dagen men eftersom jag (tills igår kväll) inte hade några vinterdäck och pappa hade deras bil så hämtade jag mamma istället så var vi för en gångs skull bara här hemma och tog de lugnt, fikade, åt lunch och spelade spel.

På kvällen fick vi sällskap av en annan favvokille, Micke som även han uppvaktade mig med ett sk. "sunday survival-kit for girls", innehållande en jättefin pyjamas och filmklassikern "Nyckeln till frihet".

Inte nog med att jag blev 25 igår, Vilma blev ju dessutom 7 månader...så fort det går!

Idag var det slut på firandet och dagen har ägnats åt allvarligare saker som att köra pappa till sjukhuset. Satte mig och väntade med Vilma i cafeterian på Radiumhemmet och vart man än vände blicken stod det pilar och namn på olika cancermottagningar och verkligheten kröp inpå en då man satt där och såg så många sjuka människor.
Man får sig en tankeställare och påminnelse om att leva i nuet och uppskatta det man har i livet!

♥VILMA 7 MÅN♥

(fotad av storebror)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0