Vilma har blivit stor...

Jaha, då har det gått nån vecka sen man skrev.

Har jobbat och haft fullt upp med allt och inget som vanligt!

Helgen inleddes med operation-sluta-amma...och AJ AJ AJ vad ont jag har haft.

Trodde aldrig att jag skulle amma så här länge som jag faktiskt har gjort. Visserligen så har jag inte ammat i princip alls dagtid på säkert nästan två månader för då har hon inte varit intresserad men på natten ska hon minsann ha minst 4 gånger och egentligen har jag fått nog för länge sen men jag har inte riktigt orkat ta tag i det, det har varit så enkelt att bara lägga henne vid bröstet på natten och då få slumra om igen både hon och jag.
Men som sagt nu var det dags att med blandade känslor ta steget. Viggo ammades två veckor...Vilma nästan 7 månader... Jaja, jag tyckte det va lika bra att göra det "den hårda" vägen så i fredags kväll lämnade jag Vilma med Oscar och åkte till mamma och pappa för att sova min första hela natt på minst 7 månader. Hemma gick det över förväntan.

Klockan 05 vaknade jag av att mitt linne var dyblött och med jättesmärta och så har det fortsatt...med smärtan alltså...I lördags hade jag så ont att jag inte kunde ens röra mina armar, fick sätta mig vid ugnen med högsta värme och försöka pumpa ut lite. De är synd man inte får behålla sizen och formen man hade vid detta tillfälle...nåt skulle man ju fått för man ställt upp som mjölkko så här länge tycker jag!

Nätterna hitills går sakta men säkert frammåt, mycket buffand och stoppa i nappen men inga direkta utbrott och långvak så förhoppningsvis kan hon snart sova ordentligt. Hon är iaf. inte lika enkel på natten som sin bror varit=)

Frustrerad är hon också min lilla, hon vill gärna ta sig frammåt och ställer sig i krypställning men där tar det liksom stop, hon kommer inte frammåt utan bryter ihop i tårar istället...snart så!

Idag var farbror Johan här så jag passade på att skicka ut honom på promenad med barnen så jag kunde få städa undan här hemma. Dessutom har Oscar lyckats laga våran dammsugare så nu kunde jag äntligen utrota våra dammråttor som huserat här alldelles för länge.
Ikväll överaskade jag Viggo med att uppfylla en av hans önskningar sedan länge, ett eget skrivbord på rummet...vart riktigt mysigt och han vart jätteglad!

Nu är Ozzy på träning och jag ska sätta mig i soffan och vika tvätt framför TVn!

Lite bilder från veckan som varit

Hade en mysig dag med Sara & Elise i fredags

Dagiskorten kom i torsdags


Viggo fotar mamma och lillasyster hemma hos farmor i lördags...och instruerar mamma i hur man ska posa







Kommentarer
Postat av: Sara

Var det därför du fick sitta vid ugnen stackare...

Jag ska kanske ta efter dig så jag måste höra hur det gått med sluta-amma-operationen i detalj ;)

PoK

2010-11-08 @ 21:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0