=)

Har fått ut mycket av denna helg tycker jag. I fredags var vi bara hemma och tog det lungt framför TV´n. Igår skickade jag iväg Oscar och barnen hem till svärmor så jag kunde städa här hemma i lugn och ro. Jag fick massor gjort, bar upp saker på vinden, fixade i ordning inne hos Vilma där det tidigare sett ut som ett förråd med en spjälsäng i, tvättade och röjde. Sen lämnade vi barnen hos mamma och pappa och stack iväg själva för att äta och gå på bio.
Tyvärr så tyckte vi inte de gick nå vidare bra filmer så vi valde att hyra en film istället och åka hem och slänga oss i soffan istället. Mamma vågade inte ha Vilma över natten ännu så henne hämtade vi upp på vägen men hon somnade direkt när vi kommit hem. Va mysigt att få lite tid för oss själva!

Imorse gick jag upp och gjorde scones. Egentligen är det Oscars uppgift, förr gjorde han nämligen alltid scones på helgerna men nu har jag tjatat i veckor utan resultat. Gott var det ialla fall och när mamma, pappa och Viggo kom en stund senare var jag inte ett dugg sugen på wienerbröden som dom hade med sig.
Medans min fina pappa la sig och vilade hjälpte mamma mig att rensa barnens garderober, sen färgade jag hennes hår och under tiden vi väntade på färgen spelade vi Seequence...jag vann...såklart!Eller egentligen inte såklart för när jag och Oscar spelar vinner jag aldrig...

Nu ska jag vika vår rena tvätt så det inte hinner bli ett stooort berg igen!


Vilma testar att gunga för första gången...kul va det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0