1:a september...redan

Känns som sommaren nyss kom och redan är den över...
Det gör mig visserligen inte jättemycket då jag gillar hösten men jag tycker verkligen tiden gått så fort. Nu är det september och det känndes verkligen ikväll när jag och O tog en promenad med barnen. Jag frös trots att jag hade jacka...till och med Oscar frös!

Nej, nu är det minsann dags att göra höstmys här hemma. Efter dopet ska jag göra höstfint i uterummet och handla ljus och lyktor både dit och till resten av huset.

När Viggo låg i sängen och gosade med Vilma idag slog det mig hur allt gått så snabbt. Känns som att han varit storebror hela tiden och som vi varit 4 i familjen jämt, men det är ju knappt 5 månader sedan det bara var vi 3.
Nästa helg ska jag ta med mig honom och gå på bio själva. Längtar jättemycket efter egen tid med honom så nu övas det för fullt med ersättning till Vilma, vilket går någorlunda bra.
Har promenerat till dagis två dagar denna vecka vid hämtning. Det tar ungefär 25 min för mig att gå själv dit så det är en bra bit för Viggo när vi ska hem men det har gått bra med lite pepp och en fruktpaus. Ena dagen gick han och nästa lämna jag cykeln på morgonen så han kunde ta den hem, det gick bättre! Riktigt mysigt för då är det inte en massa annat som ska göras utan man hinner umgås och prata en stund i stället!

Vilma är så sällskapssjuk för tillfället och gnäller så fort man lägger ner henne på en filt eller sätter henne i stolen, direkt när man vänder sig ifrån henne blir hon ledsen och vänder man sig tillbaka blir hon glad lika fort igen. Hon vill vara med överallt.

Idag har jag bestämt mig att ta tag i nattamningen. Börjar tro att mjölken håller på att ta slut då jag fått amma SJU!! gånger två nätter i rad nu. Ska försöka vänja henne vid ersättning så O också kan ta henne och så hon blir mätt och nöjd!

Hämtade upp Natta idag och åkte till Solna för att byta en skjorta Viggo ska ha på dopet (jag trodde den skulle va för stor men den va för liten, inser inte att min kille börjar bli stor).
Kunde inte låta bli att köpa ett egentligen lite för puttinuttigt hårband till lillan, men va fan man får ju passa på att vräka på med allt rosa och gulli-gull nu, snart är även hon stora tjejen och får bestämma sånt själv=)...och hur gammal är inte jag då förresten?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0