Morgonstund har guld i mun!

Jag är så lyckligt lottad som slipper stressa iväg till dagis på mornarna, nu för tiden lämnar O i stort sett varje dag vilket gör att jag kan krypa ner i sängen igen med Vilma eller bara äta frukost i lugn och ro framför TVn. Både Vilma och jag har fortfarande pyjamasen kvar trots att vi varit uppe ett bra tag...

Helgen har ju mestadels spenderats i Viggos rum där det pågått tapetsering och golvläggning...eller jag ska väl inte ta åt mig den äran då det framför allt är O och hans bror som varit händiga...själv har jag mest servat med mat och tagit hand om barnen, som vanligt med andra ord=)

Fint blev det i alla fall...ja, om man gillar Blixten McQueen som nu pryder hans ena vägg. Själv var jag inte jätteförtjust i att de skulle bli en röd vägg med blixten. Men mitt förslag med en marinblå tapet med stjärnor blev ratat ganska snabbt såklart när det alternativet fanns. I Vilmas rum ska jag minsann bestämma i alla fall, ska passa på att göra i ordning det nu när hon är pytteliten och inte har nån talan=)

Idag är planerna att fortsätta gå i pyjamas...ska fixa Vilmas förra vagn så vi kan lägga ut den på Blocket, städa uterummet och tvätta lite..slappardag!

Nu ska jag dricka mitt morgonkaffe och kanske till och med avnjuta en av dom krokiga blåbärsmuffinsarna som jag och Viggo bakade igår...dom smakar godare än dom ser ut.

                                  
 


Tänkte göra som så många andra och köra med dagens outfit som idag består av håliga pyjamasbyxor från HM och Munktröja, Boomerang ala 1999...Vilma har kusin-ärvd pyjamas med grötfläckar... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0