helgen som gick...

Då var det söndag kväll igen och inte vilken kväll som helst utan självaste valvakan pågår ju för fullt och här hemma sitter jag och Oscar framför TV´n och hänger med i spänningen...men jag börjar känna att sängen lockar mer än detta snart.

Precis som jag anade så gav inte min förkylning med sig till helgen utan med hjälp av lite sömnbrist så bröt det istället ut. Men men, inte har jag tid och lust att lägga mig under täcket på dagarna.

I fredags blev det äkta fredags-mys här hemma. Vi åt hemmagjord kebab, tittade på Idol och efter barnen somnat satt vi i uterummet och spelade Uno och Yatzy och lyssnade på musik...mysigt värre!

Sen kom Oscar med förslaget att vi skulle spendera lördagen på Folk-race tävling i Nyköping men eftersom jag kände mig krasslig blev det bara han och Viggo som åkte.
Vilma hade dessutom fått för sig att inte sova på natten så hon va vaken mellan 4-6.30...sen vakna Viggo vid 7 så det blev inte mycket sömn.
Vilma och jag åkte hem till mina föräldrar och bara slappade...jag sov till och med middag för första gången sen jag va gravid!
Sen kom mina killar dit lagom till middagen.

Vilma verkar också vara lite smårisig, hon har haft så svårt att somna och att sova på nätterna senaste dagarna, så man känner sig ganska sliten just nu med all sömnbrist som råder.
Fyller ju år om knappt två månader och högst upp på min önskelista står definitivt en hel natts sömn utan något barn i sängen och att få sova till typ 9!

Idag överraskade jag Viggo med bio. Jag sa inte vart vi skulle eller vad vi skulle göra förens vi stod vid biljettkassan och han vart såå glad! Jättemysigt att få vara ett par timmar själv med honom.
Efter bion åkte vi hem till svärmor på söndagsmiddag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0