Mååååndag..

Mycket som rullar i mitt huvud just nu...och jag är nog på lite bittert humör just nu.

Brukar inte bli speciellt djup här men ibland måste man få ventilera sig nånstans... och det handlar faktiskt inte om SD som hon alla andra upprörda själar just nu, därmed absolut inte sagt att jag är förtjust i dom...tvärtom tycker jag det verkar vara en hel del idioter i det partiet och det var definitivt det sista parti jag skulle rösta på.  Men jag kan se varför det blev som det blev och tycker det är trist att alla andra partier varit så rädda för att ta upp vissa saker i sin politik.
Förresten så skämdes jag när vi var vid vallokalen och kände hur uppenbart det är att man bor på landet med bönder som anser att Sverige var sååå mycket bättre förr och bla bla...
Mötte en medelåldersman med bombar(ellervaddetnuheter)-jacka och kängor som gärna sa högt och tydligt vad han röstat på, likaså en mamma i blå-ställ utanför som mallade upp sig och stolt ropade "Sverigedemokraterna, sverigedemokraterna"...Jösses säger jag bara!
Klistrar in en länk till ett inlägg från Katrin Z. blogg, va ganska intressant att läsa både hennes inlägg och alla kommentarer på det http://www.finest.se/userBlog/index.php?uid=28711&viewComments1465518=1#comments_1465518

O kom hem för typ 1 timme sen och nu för 5 min. sen fick han åka på jour. Det ringde nån tant som fastnat i en hiss och såklart va hon upprörd och han förklarade att han kommer så fort han kan. Hon svara att han minsann får öka...och det gjorde han, tjoff sa det så var han borta och åker säkert som en dåre på sitt underbara VOLONTÄRARBETE.Och ibland får jag bita mig i läppen för det är så många tillfällen då det kokar inom mig vad det gäller en viss sak..

Ikväll kämpade jag i två timmar för att få Vilma att somna själv igen och till slut gick det...MEN nu är jag så jäkla klantig! för en stund sen vakna hon till och jag gick in och strök henne i håret, hon verkade som hon skulle somna om MEN så bara säger det BRAK! i hennes bralla..typ så att man börjar undra om det verkligen va hon fast ingen annan var där. Jag blev helt övertygade om att hon totalt skitit ner sig, tar upp henne och går in till badrummet för att byta och då vaknar hon så klart till. Tror ni det va nåt skit i brallan då?Nope, det va bara luft och nu ligger hon och jollrar glatt här brevid medans en annan vill gå och sova!

Har annars haft en mysig dag. Viggo har varit ledig och vi har hunnit med att träffa våra gamla fina grannar Helene och Melvin och sen vidare till finaste tjockisen Natta och Viggos älskade tjej Nicole!


Mammas groda...


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad fin hon är!!! Hon har blivit stor bara sen jag träffade henne sist.

2010-09-21 @ 17:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0